Marketing automation
campagnes

Hoe relevant zijn jouw e-mailcampagnes? Worden ze al afgestemd op de interesses en het gedrag van je klant? En stuur je je mails wel op het juiste moment? In een tijd waarin mensen enorme hoeveelheden e-mails per dag krijgen, is het namelijk nóg belangrijker geworden om relevant te zijn en te blijven.

Doodle_klantraport_wit

Campagnes op het juiste moment

Voor onze gepersonaliseerde e-mailcampagnes maken we gebruik van dynamische content. Dat is variabele informatie, speciaal afgestemd op de individuele ontvanger. Daarnaast voeren we A/B-tests uit, waarmee duidelijk wordt welke e-mailvariant het beste aanslaat bij welke doelgroep. Op die manier maken we optimaal gebruik van je klantdata.

Om klanten aan te trekken en te behouden, delen wij deze campagnes op in 3 soorten:

  • Activatie: met een activatiecampagne proberen we mensen die op jouw mailinglist staan te activeren om bij je te kopen. Denk bijvoorbeeld aan een productaanbieding die aansluit op hun interesses en gedrag.
  • Cross-sell: met cross-sellcampagnes bevelen we bestaande klanten (nieuwe) producten aan die ze waarschijnlijk ook interessant vinden.
  • Retentie: de retentiecampagne zetten we in om klanten die een tijdje niets hebben gekocht een persoonlijke aanbieding te doen.

Deze campagnes op het juiste moment inzetten, is de sleutel tot succes.

“Je hoeft geen mensen op te leiden om onze diensten in te kunnen zetten, wel zo makkelijk!”

Inactieve klanten

Als de klant uiteindelijk niet overgaat tot actie, dan wordt hij uit je actieve mailinglist verwijderd. Je denkt misschien dat dit een stap terug is, je hebt tenslotte een ontvanger minder. Maar jouw mailinglist wordt er weer een stúk relevanter door. Je mailt namelijk alleen mensen die op jouw producten en diensten zitten te wachten. Doordat je de mensen die geen interesse hebben eruit filtert, krijg je bovendien steeds een beter idee van wie je doelgroep voor een specifiek product nu echt is.

Wil jij je klanten e-mails sturen gebaseerd op hun interesses en gedrag?

Voor welke branches werken wij?

Retail

Non-profit

Media

Entertainment

Horeca

Cultuur

Hoe een goed doel 25% meer respons kreeg op de kerstmailing

<i class="vc_btn3-icon fa fa-phone"></i> (033) 201 5820

Niets missen over datamarketing? Volg ons op LinkedIn!