Hoe een goed doel 20% meer respons kreeg op de kerstmailing

Het probleem

Een goededoelenorganisatie die zich richt op gehandicaptenzorg in ontwikkelingslanden had een gerichte vraag. In de kerstperiode wilde het goede doel een mailing sturen om extra fondsen te werven. De organisatie wist echter niet hoe reëel de kans was dat de mensen uit hun ‘klantenbestand’ bereid waren om te doneren. Personalyse zocht uit welke van deze donateurs het meest kansrijk waren.

 

De ommekeer

We analyseerden de data en maakten een profiel van de doelgroep. De meest kansrijke doelgroep bleek voornamelijk te bestaan uit 55 plussers die in landelijke gebieden woonden. Mensen die niet aan deze voorwaarden voldeden, filterden we uit de adressenlijst. Alleen donateurs die daadwerkelijk kans maakten om te doneren, ontvingen de kerstmailing.

 

Het resultaat

Het resultaat was tweeledig. Aangezien de mailing perfect kon worden afgestemd op de geselecteerde ontvangers, was de respons op de mailing 20% hoger dan voorgaande jaren! Een bijkomend voordeel was dat de kosten voor de mailing lager waren, aangezien minder mensen ‘m op de mat kregen.

“Ook weten hoe kansrijk jouw klanten zijn?”

Ontdek hoe een webshop in tennisartikelen nieuwe omzet genereerde

<i class="vc_btn3-icon fa fa-phone"></i> (033) 201 5820

Niets missen over datamarketing? Volg ons op LinkedIn!