Ontdek hoe een webshop in tennisartikelen nieuwe omzet genereerde

Het probleem

Zoals zoveel bedrijven deed deze webshop in tennisartikelen weinig tot niets met data. Het bleef bij het bekijken van de standaard rapportages in Google Analytics. Soms werden er productcombinaties gemaakt, maar dit sloeg niet aan bij klanten. Dat komt omdat ze gebaseerd waren op vermoedens. Klanten liepen weg. Omdat de webshop de wens had om te groeien en klanten terug te laten keren, werd Personalyse gevraagd om de klantdata inzichtelijk te maken.

 

De ommekeer

Personalyse analyseerde de data. De doelgroep bleek te bestaan uit gezinnen met een bovenmodaal inkomen, maar daar was de webshop niet genoeg op ingericht. We stelden daarom een strategie voor die zich minder richt op stunten met aanbiedingen, maar juist op de interesses van gezinnen. Denk bijvoorbeeld aan sportende kinderen. We adviseerden het assortiment daarop aan te passen, zodat de webshop beter aan kan sluiten op de wensen van de doelgroep.

 

Het resultaat

Het resultaat? De webshop genereert meer omzet uit bestaande klanten in plaats van dat er steeds weer nieuwe klanten moeten worden benaderd. Missie geslaagd!

“Wil jij ook meer inzicht in je klanten?”

Hoe een goed doel 20% meer respons kreeg op de kerstmailing

<i class="vc_btn3-icon fa fa-phone"></i> (033) 201 5820

Niets missen over datamarketing? Volg ons op LinkedIn!