Slimme selecties

Hoe kansrijk zijn jouw klanten? Met andere woorden, hoe groot is de kans dat de mensen uit jouw database overgaan tot een aankoop of een andere gewenste actie? Onze maandelijkse slimme selecties zorgen ervoor dat de kansloze leads uit je klantdata worden gefilterd. Zo weet jij precies welke klanten je in het vervolg moet benaderen.

Doodle_slimme_selectie_wit

Klantprofielen en gedrag

We maken slimme selecties door profielen te maken van jouw klanten. Daarnaast kijken we naar het gedrag. Hoe gedraagt iemand zich bijvoorbeeld op je website? Hoe leest hij zijn e-mails? Hoe vaak, wanneer, waar klikt hij op, welke onderwerpen vindt hij interessant? Wat heeft jouw klant eerder gekocht en wat zijn dit voor producten of diensten? Op basis van deze gegevens kunnen we bepalen welke leads kansrijk en welke kansloos zijn om een bepaalde (aankoop)actie te doen.

“De complexe vraagstukken die horen bij het vak, vind ik een uitdaging.”

Kostenbesparend

Als de kansloze leads uit je klantenbestand zijn gefilterd, blijven alleen de mensen over die mogelijk iets bij je af willen nemen. Dat biedt niet alleen extra saleskansen, het zorgt ook voor een kostenbesparing. Zo heb je bij direct mailings te maken met minder productie- en verzendkosten en hoef je minder klanten te bellen om hetzelfde resultaat te bereiken.

Weten welke klanten je het beste kunt benaderen?

Elke maand

Omdat de behoeften en het gedrag van klanten tussentijds verandert, is het belangrijk om deze data regelmatig te analyseren. Daarom krijg je binnen ons product ‘slimme selecties’ maandelijks een lijst van leads in 1 van de volgende categorieën:

  • potentiële nieuwe klanten
  • klanten die kans maken om een vervolgaankoop te doen
  • klanten waarvan de kans groot is dat ze vertrekken
  • individuele productaanbevelingen

Voor welke branches werken wij?

Retail

Non-profit

Media

Entertainment

Horeca

Cultuur

Hoe een goed doel 25% meer respons kreeg op de kerstmailing

<i class="vc_btn3-icon fa fa-phone"></i> (033) 201 5820

Niets missen over datamarketing? Volg ons op LinkedIn!